07.10.2018 / ZDRAVÉ OKIENKO

Ryby a diéta

Ryby sú svojím zložením ideálne nielen pre zdravé telo, ale aj pre ľudí, ktorí sa potrebujú zbaviť nadbytočných kíl. Po konzumácií rýb telu dodáte potrebné bielkoviny, viaceré druhy vitamínov ako A, D a B, takisto minerálne látky jód, zinok a omega-3 nenasýtené mastné kyseliny.

Obrázok článku

Tuky sa vďaka konzumácii rýb zbavíte rýchlejšie.

Z pohľadu chudnutia sú ryby vhodné pre nízky obsah kalórií. Dokážu plnohodnotne a vyvážene zasýtiť. Pokojne nimi môžete nahradiť bravčové alebo hovädzie mäso, ktorých kalorické hodnoty sú o poznanie vyššie. Dokonca aj tučnejšie druhy rýb, ako napríklad losos, makrela, tuniak či sleď majú lepšie hodnoty ako iné druhy mäsa.

Pozor na chyby

Častým omylom pri držaní diéty je zamieňanie si rybieho produktu so skutočnou rybou. Pozor na zmes majonézy, konzervantov a iných pridaných látok, ktoré do diéty nepatria. Stavte na skutočné rybie mäso, ktoré si sami pripravíte. Vyhýbajte sa aj rybám v oleji, paradajkovom či ochutenom náleve. Najvhodnejšie sú ryby vo vlastnej šťave, tiež čerstvé alebo mrazené.

Zotavenie po tréningu

Popri diéte by ste mali k zdravému životnému štýlu zaradiť aj cvičenie. Po cvičení vám ryby v jedálničku výrazne pomôžu. Ryby obsahujú zinok, ktorý sa podieľa na tvorbe testosterónu a je dobrý na rast a deľbu buniek. Selén má pozitívne účinky na imunitný systém, z čoho vyplýva, že telo sa po tréningu oveľa lepšie zotavuje. Chróm prispieva k tomu, že sacharidy sa v tele ukladajú vo forme glykogénu namiesto toho, aby sa premieňali na tuk, čím svaly mohutnejú.