Blog

Obrázok článku
07.10.2018 / ZDRAVÉ OKIENKO

Ryby a diéta

Ryby sú svojím zložením ideálne nielen pre zdravé telo, ale aj pre ľudí, ktorí sa potrebujú zbaviť nadbytočných kíl. Po konzumácií rýb telu dodáte potrebné bielkoviny, viaceré druhy vitamínov ako A, D a B, takisto minerálne látky jód, zinok a omega-3 nenasýtené mastné kyseliny.

ČÍTAJ VIAC »
Obrázok článku
07.10.2018 / ZDRAVÉ OKIENKO

Ako často jesť ryby?

Slováci v konzumácii rýb za ostatnými národmi poriadne zaostávajú. Je to ale škoda, pretože ryby sú výborným zdrojom bielkovín, nenasýtených mastných kyselín, selénu a vitamínu D. Okrem toho konzumácia rýb pozitívne ovplyvňuje náladu.

ČÍTAJ VIAC »
Obrázok článku
07.10.2018 / ZDRAVÉ OKIENKO

Prečo by športovci mali jesť ryby?

Ryby patria k najlepším zdrojom proteínov. Športovci však ryby napriek tomu konzumujú minimálne. Majú radi proteínové nápoje alebo bežné zdroje kvalitných bielkovín vo forme kuracieho alebo hovädzieho mäsa. Ak však nejedávajú dostatok rýb, prichádzajú o veľké množstvo živín.

ČÍTAJ VIAC »
Obrázok článku
07.10.2018 / ZDRAVÉ OKIENKO

Prečo sú ryby dôležité pre rast a vývin detí?

Pri vývine dieťaťa je nesmierne dôležité podávať mu pestrú stravu. Vtedy bude mať všetky potrebné bielkoviny, sacharidy, vitamíny a minerály, ktoré potrebuje pre zdravý rast a vývoj. Nemali by ste zabudnúť zaradiť ryby do jedálnička detí, pretože sú mimoriadne dôležité pri ich vývoji.

ČÍTAJ VIAC »
Obrázok článku
07.10.2018 / ZDRAVÉ OKIENKO

Prečo sú ryby prospešné pre ľudský organizmus?

Vo všeobecnosti sa ryby považujú za potraviny veľmi prospešné na organizmus. Spolu so zeleninou a ovocím patria medzi hlavné zložky zdravej výživy. Odporúčajú sa predovšetkým kvôli vysokému obsahu omega 3 a 6 mastných kyselín.

ČÍTAJ VIAC »
Obrázok článku
07.10.2018 / ZDRAVÉ OKIENKO

Prečo konzumovať ryby?

Ryby patria medzi jeden zo základných kameňov, na ktorom by zdravá výživa mala byť založená. Odborníci radia, že by ste ryby mali mať na tanieri aspoň dvakrát týždenne.

ČÍTAJ VIAC »
Obrázok článku
25.09.2018 / RADY OD KUCHÁROV

Dva spôsoby, ako vybrať kosti z upečenej ryby

Pokiaľ máme na stole celého upečeného pstruha, či akúkoľvek inú rybu, existuje mnoho spôsobov ako si ich jednoducho vykostiť. Už záleží iba na vás, ktorý spôsob si vyberiete. Pozrite si dva najjednoduchšie.

ČÍTAJ VIAC »
Obrázok článku
25.09.2018 / RADY OD KUCHÁROV

Ako zbaviť surovú rybu všetkých kostí

Pred tým, ako si vychutnáte skvelú večeru v podobe dobre pripravenej ryby, je fajn zbaviť ju všetkých kostí. Potom vám už v gurmánskom zážitku nebude nič prekážať. Napríklad zo pstruha môžete ešte pred pečením pripraviť vykostené filety. Kostí sa zbavíte úplne jednoducho.

ČÍTAJ VIAC »
Obrázok článku
25.09.2018 / RADY OD KUCHÁROV

Ako správne očistiť kapra

Správne pripraviť rybu na konzumáciu nie je až také ťažké, ako sa na prvý pohľad môže zdať. Stačí poznať pár zaručených trikov a pôjde vám to od ruky.

ČÍTAJ VIAC »
Obrázok článku
25.09.2018 / RADY OD KUCHÁROV

Na čo si dávať pozor pri príprave rýb

Ryby patria medzi najzdravšie jedlá, sú ľahko stráviteľné, obsahujú veľa dôležitých bielkovín, sú aj bohatou zásobárňou jódu a minerálov. Ich nenasýtené mastné kyseliny pozitívne vplývajú na srdcovo-cievny systém. Existujú však zásady, ktoré by ste pri varení a konzumácii mali ovládať.

ČÍTAJ VIAC »
Obrázok článku
25.09.2018 / RECEPTY

Grilovaný pstruh s hráškovým krémom

Na prípravu receptu potrebujeme: 8 ks filety zo pstruha, 4 PL olivového oleja, 200 g hrášku, 6 lístkov čerstvej bazalky, 80 ml pomarančovej šťavy, 1 PL wasabi prášku, soľ a mleté ​​čierne korenie.

ČÍTAJ VIAC »